perjantai 19. heinäkuuta 2013

Hengissä ollaan!!

Paljon on tällävälin tapahtunut ja aloitetaan alusta.. Pitkä postaus siis tiedossa, joka sisältää A-pentueen kuulumisia, treenejä ja paljon muuta ;)

Kesäkuun loppupuolella Mind Breakers Astraia lähti omaan kotiinsa kesäkuun loppupuolella. Nykyisin tunnetummin "Kicho", heillä on lähtenyt sujuvasti arki käyntiin :)
Kicho ennen omaan kotiinsa muuttamista pallon kanssa :)
Mind Breakers Atropos jonka nimesin Artsiksi oli tässä hieman pidempään, tehtiinkin kaiken näköistä, käytiin mm. moikkaamassa belgiasta tuotuja samaa ikäluokaa olevia malinois lapsia :)




Siitä ei mennytkään kauaa kun poika lähti sitten omaan kotiinsa, isänsä kanssa saman katon alle, Hyvinkäälle.
Frigi taas muutti vanhalle omistajalleen takaisin kesäkuun lopussa, se karkasi muutamaan otteeseen sen jälkeen kun uusi haltija muutti samalle paikkakunnalle, Frigistä kaikki näköhavainnot oli vanhan omistajansa talon ympäriltä, päätimme sitten yhdessä että Frigi muuttaa takaisin vanhaan kotiinsa.
Frigin ja Artsin elämä on lähtenyt rullaamaan todella hienosti, harmi vaan etteivät ole ihan täysillä voinut aloittaa vielä kunnon arkea, poikia kun on vaivannut kennelyskä.

Kesäkuun lopulla meillä oli myös ensimmäinen pentutapaaminen, paikalle pääsi saapumaan;
Mind Breakers Atropos "Artsi"

 Mind Breakers Arkas "Arkas"


Mind Breakers Ares "Hades"


Ja ainokainen tyttö Mind Breakers Artemis "Bea"

 Yleisesti tapaamisesta vielä :) Kuvat © Jenny Yliollitervo, mukana oli myös Hadeksen kämppis Ketunpolun Hirmuriesa "Riesa".

Täällä tapaamisesta vielä lisää kuvia -click-
Sunnuntaina on uusi tapaaminen :)

08.07 Renalla oli synttärit, iso tyttö on jo 4 vuotias, pidettiin kiva päivä, aamulla vähän poseerattiin ja illalla mentiin uimaan.. Ja taas kuvia :)


Sitten harrastusten pariin :)
Ruki on ajanut tänä vuonna vaan 8 jälkeä, nyt täytyy piiskata itteään vähän ja käydä ahkerasti tekemässä. Esineruutua on tehty vaan 3 kertaa, sitäkin pitäisi tehdä. Muutamat jäljet on mennyt vähän tahmeasti, johtunee varmaan kuivasta maastosta, niistä on kuitenkin suoriuduttu todella hyvin.
Esineruudussa tekee tasasen hyvin hommia.
Janaa saa vieläkin harjoitella....
Eilen ja tänään Rukille on tehty vieraat jäljet vierailla esineillä, se on super hyvä, ajoi kummatkin todella upeasti. Ekassa jäljessä oli todella vaikeita kohtia rakoilevalla kalliolla josta piti hyppiä kolojen yli, siellä Ruki vähän eksyi mutta löysi itsensä hyvin äkkiä takaisin, jäljen pituus oli n. 330m ja tokan jäljen pituus oli 600m. Kummatkin jäljet seisoi vajaa 2h.
Ruki on super nenäeläin ♥
Rem pääsi myös tänään ajamaan jälkeä, se oli varma oma itsensä joka teki taas tpdella tarkkaa ja rauhallista työtä.

Tottista ollaan tehty paljon ja en voinut uskoa silmiäni keskiviikkona eteenmenossa huusin maahan käskyn ja se meni!!!!! Seuraavana päivänä sama juttu ♥♥♥ Nyt se kova työ palkitaan, nyt Rukilla toimii eteen lähettäminen.
Nyt yleisesti tottis kuvia;

maanantai 10. kesäkuuta 2013

Mind Breakers A-pentue esittäytyy :)

Kyllä, nyt se tuli!! Kennelnimi ja juuri se minkä halusinkin, Mind Breakers.
Se myönnettiin mulle 06.06.2013 :)

Pentue ilmoitus on mennyt viime viikolla postiin, nyt odottelen vaan rekkareita jotka varmaan tulee jo tällä viikolla.

Tässä on Mind Breakers Ares "Hades". Ihana poikanen joka muutti isänsä Frigin kanssa Hyvinkäälle :)
Tässä on Hadeksen ja Frigi isän oma blogi -click-.
Kuva © Jenny Yliollitervo

Tässä on Mind Breakers Apollon "Nova" joka muutti Jyväskylään :)
Nova ihmettelemässä lentokentän menoja :)
Kuva © Essi Piilola

Tässä on Mind Breakers Arkas "Arkas" joka muutti Espooseen :)
Kuva © Petra Ekström

Tässä on Mind Breakers Atropos, poika joka etsii vielä itselleen sitä sopivaa kotia.


Tässä on Mind Breakers Artemis "Bea", sijoitusnarttuni joka asuu Espoossa :)
Kuva © Nina Göös

Tässä on Mind Breakers Afrodite "Karkki" joka muutti oman perheensä kanssa Kouvolaan :)
Kuva © Jonna Viljanen

Tässä on Mind Breakers Astraia, tyttö joka on vielä etsii sitä omaa oikeeta ihmistään :)

Aivan mahtavia otuksia kaikki, odotan innolla mitä suuria pikkuisista kasvaa!

keskiviikko 5. kesäkuuta 2013

Viron reissulla

Nyt on käyty taas virossa, viron voittaja näyttelyn takia :)
Matka meni hyvin, reissussa mukana oli Rena, Ruki, Samba ja Jennin kooikeri pojat Jeroom ja Breco.
Laiva reissu sinne meni hienosti, koirat nukkui koko laiva matkan pöydän alla, koska menimme taas Linda line laivalla.
Perjantai ja lauantai touhuttiin koirien kanssa, käytiin puistossa ja käveltiin pitkin viroa, sen verran kun jaksettiin, minä ja veljeni oltiin vähän kipeenä.

Sunnuntaina olikin näyttelypäivä.
Näyttely päivämme alkoi kookereilla, Breco oli hienosti ERI1, SA, PU2, JUN-SERT ja VSP-JUN -> EEJV-13 ja Jeroom sitten valio luokassa ERI1, SA, PU1, CACIB, ROP -> EEV-13!!
PU kehässä vein Jeromin koska Jenni ei voinut puolittaa itseään kahteen osaan ;)

Sitten siirryttiin belgikehälle jossa oli groenendaelit alkamassa. Avoimen luokan narttuja oli 4 ja Samba hienosti ERI2, SA, PN2 & VA-CACIB, lähellä oli taas titteli, ei se kuitenkaan harmita, hienosti meni :)

 Sitten oli vuorossa tervut, Rena oli ERI4 ja se jolta vähiten odotettiin yhtään mitään (eli ts. Ruki) oli ERI2, SA, PN3 ja sai VA-CACIBin!!!!
Tuomari tykkäsi kovasti Rukista, sanoi että siitä ihan huokuu tekemisen into ja energia, tykkäsi kovasti Rukin heiluvasta hännästä liikkeessä :)

Oli siis kaikinpuolin onnistunut reissu :)
Hermot oli moneen otteeseen kyllä koetuksella suuren tavaramäärän takia, päätettiin että ensi vuonna taitaa olla prempi matkustaa autolla.

Sitten muita kuulumisia, meillä on vielä uros ja narttu pennut vailla kotia, tuntuu pahalta myydä lapset, niihin on kiintynyt jo niin kovasti, ei niitä kuitenkaan voi kaikkia kotiin jättää. Ovat ihania reippaita ja toimeliaita lapsia.

Sitten eilen tuli sovittua että Ruki menee jälki kokeeseen syyskuussa :)
Nyt vaan paljon jana harjoituksia, eteen meno ja hiomaan estenoudot + esineruudun varmentamista.
Onneksi tässä on vielä hyvin aikaa!