sunnuntai 27. maaliskuuta 2016

Kevättä rinnassa!

Vaikka sitä onkin tullut treenailtua pieniä taukoja lukuunottamatta niin nyt se treenifiilis pääsee nousemaan ihan huippuunsa, ihanaa kun aurinko paistaa ja ulkona lämpiää ja lumetkin pikkuhiljaa sulailee pois. Hitaasti mutta varmasti.
Mulla vaihtoi koiratkin päittään lajeja, Dorka siirtyi takasin montsuun ku oon sen jo niin pitkälle treenannu transportissa ja objektissakin, kohta alkaa reenit ja sit olis tarkoitus mennä syksyllä kokeeseen :)
Muikku taas rupesi touhuamaan IPO puolella, sillä sujuu jälki ja tottiskin on hyvällä alulla! Vähän saadaan kyllä otta takasinpäin koska Muikku olisi kova tyttö edistämään.

Me jatketaan käyttisten kanssa kohti kokeisiin treenaamista, Rukin kanssa olisi myös kokeet vähän haaveissa, lajista en sen kummemmin vielä sano mitään.... paitsi että ei ainakaan ole peltojälki :D
Remin kanssa pohdiskellaan vaan sopivaa rakoa sterkkaukselle.

Jännä vuosi edessä, katsotaan mitä kaikkea tapahtuu :)

Pakko mainita myös kun käytiin helmikuun lopusta karhutestissä Remin ja Dorkan kanssa.
Rem oli vuorossa ekana. Testaaja kyseli vähän Remin taustoja ja kerroin millanen se on ollut nuorempana, hullu joka lähti kaikkien perään, oli sitten kyseessä saaliseläimet tai itse saalistajat. On se lähtenyt hirven perään, perurojen perään, kettujen perään, supien perään ja listaa voisi jatkaa ikuisuuksiin. En osannut odottaa ollenkaan millainen Rem olisi nyt vanhempana ja rauhoittuneena kun vuosia on kulunut yli 5 vuotta siitä kun oli ihan pimeä, halusin katsoa mitä se sanoisi karhusta.
No Remhän totesi että "Mikä toi on? Hau hau!!! Apua, se tulee lähemmäs.... Jos meen sun taakse niin oon turvassa.... *tökkii mun kättä ja ottaa kontaktin* Lahtaa sä se kerhu.... niin mä nuuskin kakkaa"
Mua jäi ihan pikkusen kiukuttamaan testaajan sanat "Ei se ollukkaan niin hurja kun kerroit". Anteeks??? En mä sitä kyllä hurjana pitänytkään... kerroin vaan millainen se on ollut nuorena ja mitä se on tehnyt, kerroin myös että haluan vaan tietää mitä se tekisi karhun kanssa.

Dorka olikin sitten ihan erimaata, Testaaja ei Dorkasta niin paljoa kysellytkään, ehkä kun on kuitenkin niin nuori? Testaaja kuitenkin kertoi ihan ennenkuin testaukset alkoi että vain yksi tuhannesta koirasta pelastaisi omistajansa karhulta, mulla on sellainen, yksi tuhannesta oleva Dorka ♥
Testi alkoi vähän huonosti kun oli tarjoamassa mulle heti tottista ja kun karhu tuli pesästä esiin niin vapaa käsky ei auttanutkaan, yritin vapauttaa Dorkan useampaan otteeseen tuloksetta, irtosi sitten itse kun karhu tuli liian lähelle. Dorkasta lähti niin hurjaa ääntä mitä en ihan heti unohda ja tulen koskaan tuskin kuulemaan enään, ellei karhu tallusta vastaan.








Karhutestin kuvaajana toimi Kiira Sorvo.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti