lauantai 9. toukokuuta 2015

You're gonna go far kids!

Nyt se vaan on varmaa, mulla tulee olemaan aivan upeat pennut isoina, upeat ja taitavat :)
Viva ja Dorka on ihan erilaisia koiria mutta kummassakin on ihan älyttömän paljon hyvää.

Viva on aivan ihana koulutettava, se on niin ahne ja innokas että saa tehtyä hienon tottiksen, perusasennossa se on kovin riippuvainen vasemmasta kädestä, kun sen on ottanut pois niin se ei enään osaakkaan koko sivu käskyä, sitä ollaan treenattu että perusasento on hyvä vaikkei mulla olis koko vasenta kättä olemassakaan. No, koska mulla on ihan äärettömän fiksu tyttönen niin se oppi sen ihan äärettömän äkkiä, mutta aina tottisten alussa esiintyy sama ongeelma sillointällöin, myös persuksen käytön ihan sellasia nytkytyksiä että tarvitsisi loikata takakautta perusasentoon. Viva osaa tehdä jo upeasti käännöksiä paikallaan, seuraamista otettiin tänään ensimmäistä kertaa muutama askel ja sekin meni hyvin, ei kuitenkaan niin hyvin että olisi valmis tekemään seuruuta. Pakko tehdä vielä paikkaa ensin. Noutokapulaa oppi pitämään heti, sujuu todella hyvin. Nyt vaan seuraavaksi opetellaan eteentuloa ja pitää ruveta myös ottamaan eteenmenoja.

Puruissa saatiin eilen haukkua jo irti, ihan useampi haukku :) Olen niin tyytyväinen Vivaan, edistyy hurjaa vauhtia.

Dorka taas on hitsin innokas sählääjä, koska pitäis aina päällään seistä samaan aikaan niin oppiminen kestää sillä aina hetkisen kauemmin kun muilla, sit kun se on oppinut niin tekee hyvin ja täysillä.
Nyt ollaan keskitytty sen kanssa eteentuloihin ja noudon alkeisiin. Se alkaa pikkuhiljaa oppimaan eteentulon idean mutta vielä siinnä on tekemistä kun taas noutokapulan pito on jo ihan helppo nakki :)
Piilonkiertoja pitäisi treenata, ei olla taas pitkään aikaan otettu.
Puruissa ei ole oikein mitään ihmeellistä, kyllä me eteenpäin mennään :)
Mä en vaan voi sille mitään että mä olen jotenkin sillä mielellä että Dorka on mondioring koira.. Mutta väännetään nyt IPO tuloksia alle ja sitten Dorka saa jatkaa mondioringillä. Aijon pitää huolta kaverin objektin vartioinnista, se osaa irrotukset ja vartioimisen, se osaa sen hyvin ja siksi sitä on hyvä ylläpitää niin se asia on kunnossa vielä kun mondioringiin päästään takaisin siirtymään.

Tästä on hyvä jatkaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti